07 juli 2006

The last post

Dat was het dan.

Gisteren om 11 uur opgestegen van Lugano-Agno, om 14:15 geland op Schiphol. Een heerlijke tijd is nu definitief achter de rug.
De laatste twee weken heb ik min of meer vakantie gehad, met bezoeken aan Milaan en Como, zwemmen in het meer en feestjes, voetbal kijken, bier drinken en, eh, afscheid nemen. Ik heb toch een paar echte vrienden gemaakt en het is nog steeds vreemd om te bedenken dat je ze misschien nog maar één of twee keer terug zult zien. Of helemaal niet meer.
Terug in Nederland is het fijn om de zee te kunnen ruiken, een beetje fris vergeleken met Ticino (wekenlang 30 graden of meer, je raakt er aan gewend) en meteen terug geweest op Bouwkunde om te solliciteren en aangenomen te worden.
Ik ga zeker een keer terug. Niet om te studeren en misschien niet voordat ik 50 ben en geld over heb, maar toch. Eerst staan de VS, Duitsland, Spanje, Colombia, Zweden, weet-ik-waar op het programma, om iedereen weer eens terug te zien.
Tot besluit, in foto's mijn dagelijks wandeling van huis naar de Accademia, geschoten afgelopen woensdag.

Mendrisio, ci vediamo.